2009 m. gruodžio 10 d., ketvirtadienis

Seach Engine Optimization Factors- Optimizavimas Paieškos Sistemoms Faktoriai

Pateiksiu faktorius, kurie yra svarbūs Google atsižvelgi , kurioje vietoje jūsu internetinis puslapis bus šioje paieškos sistemoje.Eiles numeris reiškia svarbą, kaip Google atsižvelgia į šios faktorius.

1. Raktažodis domene
Domenas labai svarbus. Jeigu Jūsų domenas bus pvz krepsinis.lt, o straipsnius rašysite apie futbolą, galite nesivarginti užimti aukščiausių vietų Google. Pirmas domeno žodis svarbiausias antras mažiau svarbus ir t.t.

2. Raktažodis adrese
Jeigu jūsų puslapis apie krepšinį ir straipsnis apie žaidėją Arvydą Macijauską, tai geriausia, jog Jūsų adresas būtų krepsinis.lt/Arvydas_Macijauskas.html, o ne koks krepsinis.lt/zaidejas_nr1.html.

3. Raktažodis Title
Priklausomai nuo to, kokį raktažodį pasirinkote puslapyje, jį būtinai įdėkite ir į Title. . Jis turėtų būti patalpintas tarp . Title netūrėtų būti ilgesnis nei 60 simbolių ir netrumpesnis nei 10. Nenaudokite jokių specialių simbolių.

4. Raktažodis Description meta žymėje (tage)
Description meta tag neturėtų būti ilgesnis nei 200 charakterių. Google mažai atsižvelgia į šį faktorių, tačiau MSN ir yahoo į jį žiūri šiek tiek labiau.

5. Raktažodis Keyword meta žymėje (tage)
Keyword meta tagas turėtų būti ilgesnis, nei 10 žodžių. Kiekvienas žodis, kurį panaudojate keyword meta tage turėtų atsirasti ir Jūsų straipsniuose bent po vieną kartą. Joks žodis neturi kartotis daugiau nei 2 kartus. Jeigu bus kitaip, Google gali pagalvoti, jog tai yra spamas (kenkimas).

6. Raktažodžiai body tekste
Raktažodžiai Jūsų tekste turėtų sudaryti tarp 5% ir 20% viso teksto, priklausomai nuo teksto ilgio. Kuo ilgesnis straipsnis, tuo šis procentas turėtų mažėti. Nepersistenkite, nes galite būti pavadinti spameriais (kenkėjais).

7. Raktažodis tekste
Jeigu norite patekti su vienu raktažodžiu aukštai google, pavyzdžiui ne su žodžiais “pokerio taisyklės”, o tik žodžiu “pokeris”, tai šitas žodis turėtų sudaryti kažkur 1%-6% visų tekste panaudotų žodžių.

8. Raktažodžių dydis
Savo raktažodžius tekste galite netgi išryškinti. Google į tai atsižvelgs. Strong - tas pats kaip bold, italic - tas pats kaip emphasis.

9. Raktažodžių suderinamumas
Tiesiogiai gretimi raktažodžiai yra geriausia.

10. Raktažodžių eiliškumas
Jei žmonės ieško raktažodžio “Arvydo Macijausko Biografija”, tai jūsų raktažodžiai taip ir turėtų būti išdėlioti, o ne “Biografija: Arvydas Macijauskas”. Pagalvokite kuria tvarka daugiausia žmonės įves tokius raktažodžius Google, lygiai taip pat turėtumėte pasielgti ir Jūs.

11. Raktažodžių padidinimas
Gali būti svarbu puslapio viršuje, paryškintas, dideliu šriftu.

12. Raktažodžiai ALT tekste
ALT yra naudojamas nuotraukose. Kai užvedate pelę ant nuotraukos ir matote kokį tai tekstą, tai yra ALT tekstas. Nerašykite jame nesusijusių su tekstu raktažodžių, Google tai traktuos kaip spamą.

13. Raktažodžiai tarp puslapio adresų
Pvz. žmogus skaito straipsnį Arvydo Macijausko Biografija, ir Jūs apačioje norite patalpinti nuorodą, grįžti atgal prie visų biografijų. Geriau šiame puslapyje būtų rašyti Išeiti iš puslapio Arvydo Macijausko Biografija. Kodėl? Nes Jūs dar kartelį panaudojote savo raktažodžius Arvydo Macijausko Biografija.

14. Raktažodžiai į kito puslapio adresus
Žiūrėkite 14ą, jei turite galimybių įkomponuoti ir čia savo raktažodžius tai taip ir padarykite.

15. Ar visos nuorodos veikiančios?
Visos nuorodos tarp Jūsų puslapių turi būti veikiančios. Jeigu nesukurėte dar kažkokio puslapio tai į jį linko savame puslapyje ir nedėkite. Kai bus straipsnis dėkite ir adresą į jį pvz iš pagrindinio puslapio. Ar visos nuorodos tarp Jūsų puslapių yra veikiančios galite patikrinti šia priemone: http://www.dead-links.com/ .

16. Trijų nuorodų sistema
Naudokite neilgesnę, nei trijų nuorodų sistemą. Nedarykite, kad iš pirmo puslapio nuoroda vestų į antrą, iš antro į trečią, o iš trečio dar ir į ketvirtą.

17. Vidinės nuorodos tarp nepagrindinių puslapių
Jeigu žmogus skaito straipsnį, tai šalia straipsnio įdėkite nuorodą “Kitas straipsnis”, o kitoje pusėje “Buvęs straipsnis”, tokios nuorodos turėtų padėti.

18. Nuorodos į svetimus puslapius
Nedėkite nuorodų į prastus puslapius. Nedėkite nuorodų į nelegalius puslapius ar puslapius, kuriuos Google jau išmetė (išbanino). Taip pat nepatartina talpinti nuorodų į puslapius, skirtus suaugusiems. Geriausia būtų, kad Jūsų įdėtos nuorodos vestu į tinklapius, kurie yra panašios tematikos, kaip ir Jūsų tinklapis. Jei įdėjote nuorodą į kitą puslapį, tai geriau jį įdėkite ilgam laikui. Nekeiskite nuorodų dažnai. Kartas nuo karto patikrinkite, ar Jūsų nuorodos į kitus puslapius vis dar veikia. Jei neveikia, jas būtinai pašalinkite. Google nuostatos sako, kad Jūsų tinklapis negali turėti daugiau nei 100 nuorodų į kitas svetaines. Tačiau realiai šis skaičius gali būti iki 300, bet nepersistenkite.

19. Aukščiausio lygio domenai
Naudokite tik aukščiausio lygio domenu. Niekada nenaudokite subdomenų.
.gov - aukščiausio lygio domenai
.edu ir .org - aukšto lygio domenai
.com - paskutiniu metu šio lygio domenų vertė yra smukusi, nes jie yra pakankamai pigūs, todėl daug SPAM puslapių naudoja .com galūnes.
.info - nors ir labai pigūs, tačiau ganėtinai geri domenai.

20. Failo dydis
Jūsų vieno puslapio dydis neturėtų viršyti daugiau, nei 100KB. Žinoma, kartais to nepavyks išvengti talpinant įvairiausias nuotraukas ar filmukus, tačiau stenkitės padaryti, kad Jūsų puslapis “svertų” kuo mažiau. Geriausia, jei puslapis būtu iki 40KB dydžio.

21. Nenaudokite specialių simbolių
Nenaudokite įvairiausių specialių simbolių savo adresuose. Visokie ženklai, kaip %^$�* Google yra nepriimtini, jei jie yra Jūsų URL adrese.

22. Pastovus atnaujinimas
Savo puslapį pastoviai atnaujinkite. Ne tik jį sukurkite ir kelkite lankomumą. Kartas nuo karto įdėkite naujienų, bent porą kartų per savaitę.

23. Senų puslapių atnaujinimas
Senus puslapius irgi nors ir retai, tačiau atnaujinkite. Pasistenkite juos papildyti nauja informacija, ar įdėti kažkokių naujų paveikslėlių, jei tai yra įmanoma.

24. Naujos vidinės nuorodos
Pastoviai įdėkite naujų vidinių puslapių. Na, tikriausiai čia suveiktų ir 27 taisyklė.

25. Susumuojant atnaujinimą
Google mėgsta pastovų puslapio atnaujinimą. Mėgsta kai jis yra papildomas vis nauja informacija.
Frequent updates = frequent spidering = newer cache

26. Puslapio temiškumas
Patarčiau puslapius daryti vienos tematikos. Puslapių apie viską yra pakankamai. Stenkitės pasirinkti vieną temą ir savo puslapį daryti tik vienos tematikos. Tai nėra pats svarbiausias faktorius, tačiau tikrai ganėtinai svarbus.

27. Adreso ilgis
Nedarykite ilgų adresų. Nors Internet Explorer naršyklė ir leidžia įvesti net 2000 simbolių, tačiau Jūs turėtumėte pasistengti, kad jūsų adresai būtų kuo trumpi, neilgesni nei 100 simbolių.

28. Puslapio dydis
Kuo didesnis Jūsų puslapis, tuo geriau. Kalbu ne apie puslapio “svorį”, tačiau apie informacijos kiekį. Google mėgsta didelius puslapius.

29. Svetainės amžius
Kuo senesnis Jūsų domenas ir visas puslapis, tuo aukščiau jis stovi Google. Kartais Jums bus sunku aplenkti senus puslapius Google pozicijose, nors Jūsų SEO ir bus atliktas daug patikimiau ir tobuliau.
Galima prisiminti anglišką posakį ir pritaikyti jį Google:
“Google patent - Old is best. Old is Golden.”

5 komentarai:

  1. O jei norima, kad būtų tekstų optimizavimas paieškos sistemoms tai kaip reikėtų viską tvarkyti teisingai?:)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Oj kokie geri patarimai. Maniau, kad man reikalingos SEO paslaugos, bet žiūriu, kad ir pati galiu daug ką pasidaryri.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Optimizuoti savo svetainę labai apsimoka bet kokiam verslui. Su seo paslaugomis galima pasiekti gerų rezultatų ir sulaukti papildomų lankytojų į savo svetainę iš Google organinės paieškos. Darykite savo puslapiams SEO ir aplenkite savo konkurentus.

    AtsakytiPanaikinti
  4. SEO paslaugos daroi vis aktualesnės verslininkams norintiems būti matomais internete. Skaidrios seo paslaugos internete.

    AtsakytiPanaikinti